JavaScript seems to be disabled in your browser.
You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.

Loading..
Processing... Please wait...

BOX_HEADING_HEADER_LOGO

BOX_HEADING_CATEGORY_LIST

  • Kundservice

    BOX_HEADING_CATEGORY_LIST

    Copyright - Pias Skattkammare AB 2017
     
    0 artikel/lar - 0,00:-

    Returinformation

    Returinformation

    Kontakta oss via mail eller telefon så att vi kan förbereda emottagandet av din retur så att det går så smidigt som möjligt.
    Maila info@muntramyran.se eller ring oss på 0223-585595.
    Återsänd varan/varorna i oanvänt skick tillsammans med information om ditt order ID. Eventuella varutaggar ska sitta kvar på varan.
    Vid byte/retur så står du som kund för portot till oss. Om bytesvaran inte finns i lager skickar vi den så fort vi får leverans.

    Ångerrätt/Öppetköp Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från ditt mottagande av leveransen. Du står själv för frakten. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: www.konsumentverket.se

    Vi har inget klassiskt öppet köp eftersom distansavtalslagen redan finns och och den ångerrätt som regleras där är snällare än klassiskt öppet köp. Du har således 14 dagar på dig från emottagandet av varan på dig meddela oss att du vill skicka tillbaka varan och nyttja din ångerrätt.
    Vad är skillnaden på Öppet köp och Ångerrätt?
    Öppetköp = obrutenförpackning således felfri vara
    Ångerrätt= öppnad förpackning med varan i felfritt skick

    Reklamation
    För att du ska kunna reklamera något krävs att det handlar om ett fabrikationsfel. Du får alltså inte själv ha orsakat felet. Reklamationsrätten är lagstadgad och gäller från det datum du tagit emot varan. Skicka inte tillbaka en vara utan att kontakta oss först, vi vill kunna ge bästa service och kunna förbereda hanteringen så att den går så smidigt som möjligt. Vid en reklamation kontaktar du oss och berättar att du inte är nöjd med en vara som du köpt. Du berättar också varför du inte är nöjd. Vi får då möjlighet att rätta till felet, till exempel genom att:

    reparera varan
    ge dig en ny vara
    ge dig pengarna tillbaka.

    Vid reklamation så står Myran för frakten det är därför viktigt att du kontaktar oss först så att vi kan skicka en returfraktsedel för kostnadsfritt porto för dig. Vi har tyvärr inte möjlighet att betala ut pengar för porto som du lägger ut på egen hand då administrationen blir omfattande. Så åter igen kontakta oss så att vi kan skicka en returfraktsedel.

    Med värme Myran